Galeria Buhara

Galeria Buhara - IntrareRenumele de care se bucura Galeria Buhara se datoreaza in mare parte si clientilor nostri. In 2010 am adus pe piata o combinatie de stiluri calitati si culori din toate zonele in care se innodau covoare manuale. Piata fiind impartita in doua la ora aceea; cu alte cuvinte clientii puteau opta intre un dealer iranian si unul turc, respectiv sa-si aleaga ori covoare turcesti ori persane. Este evident ca ambele variante erau foarte bune. Dealerul turc a inchis din pacate de cativa ani afacerea. Fiind noi pe piata, si venind dintr-o alta zona culturala, dar cu un mare bagaj de cunostinte in domeniul acesta, am incercat sa diversificam oferta si credem ca am reusit.

Pe langa covoarele persane si turcesti, Galeria Buhara aduce covoare din Azerbaijan, Afganistan, India, Pakistan, Turkmenistan, Uzbekistan, China, Franta, si Spania.

Plecand de la pasiunea lui Norbert Hauser care colectioneaza covoare antice de douazeci de ani, am reusit sa rupem o mare parte din acea colectie si s-o oferim spre vanzare. Nu de alta, dar colectia personala devenise mult prea voluminoasa :)

Nu in ultimul rand, clientii ne-au invatat sa fim deschisi la variantele moderne din bransa aceasta. Asa am reusit sa aducem in galerie piese moderne si unicate, tesute din lana si matase, din lana cea mai buna de Noua Zeelanda sau muntii Caucazieni.

Galeria Buhara colaboreaza excelent cu arhitecti si decoratori. Am dezvoltat o alta dinamica in timp si reusim sa satisfacem in domeniul nostru clienti cu gusturi total diferite, dar si cu pretentii opozite. Suntem eficienti in prezentarea covoarelor la domiciului cientilor, la noi clientii pot incarca covoarele in casa lor pentru o perioada, ca sa le testeze. Avem posibilitatea sa vindem din stoc covoare persane de calitate standard la preturi deosebit de avantajoase, dar in acelasi timp avem si covoare din matase la preturi de mii de Euro/m2.

Dar, ca in orice bransa, si aici exista o mana de sarlatani, care sub pretextul unui faliment sau a unei lichidari de stoc, arunca pe piata marfa ieftina la preturi mari, profitand de o oarecare lipsa de informare in randul potentialilor clienti. Exemplu: in februarie si martie 2014 la Romexpo a fost inchirata o hala de catre o firma, aparent germana, pe nume „Bayerische Verwertungsgesellschaft” care anunta ca vinde in numele unei banci germane ( atentie, fara sa numeasca banca ) un stoc de faliment a unui mare dealer  de covoare din Germania( si asta fara nume). Unde va vinde un mare stoc de falimet din Germania o firma Germana in numele unei banci Germane? In ROMANIA, o tara desigur destul de bogata care poate usor sa cumpere covoare pentru care in Germania nu sunt bani. Si toate astea fara sa stie ca tara asta va avea chiar un presedinte de origine germana :).  Bayerische Verwertungsgesellschaft se bazeaza pe increderea pe care o trezeste Germania la romani si pe faptul ca, in general cand se anunta „chilipiruri” lumea nu prea sapa dupa motive si istoria falimetului anuntat, si se bucura de asa zisele preturi speciale ! Numai ca, potentialii clienti nu prea aveau unde sa se informeze care sunt preturi corecte, fiind coplesiti de masa de marfa oferita si armata de vanzatori care aveau fiecare si translator (!)

Conform legislatiei noastre, o reducere poate sa fie afisata doar daca se face dovada ca pretul vechi a fost cel putin doua luni etichetat pe produs. Ei cum sa faca asta o firma care vine azi in Romania si tot azi vinde marfa redusa cu minim 50 la suta ?? Redusa de la care pret? Cel trecut pe eticheta pe care scrie: Tabriz,  12900 Euro, sters si inlocut cu 7999 Euro, sters si acesta si scris 4900 Euro la care se aplica reducerea de 50% :)))))

In realitate aceasta firma fusese radiata din Registrul Comertului German de cativa ani si avea sedii in Lituania si Bulgaria. In Germania fiind penala crearea impresiei unui faliment care de fapt nu exista, firma respectiva se plimba, ba la Riga, ba la Praga, Varsovia, Tirana, Zagreb, Moscova, Sofia, si iata ca a ajuns si la Bucuresti. Schema este repetabila la cativa ani, implica o investitie initiala de cateva zeci de mii de Euro in reclama si reclama voalata, si aduce un profit net de sute de mii de Euro.

Interesant este ca acest gen de comert sensibilizeaza si clienti care nu au neaparata nevoie de produsul pe care il cumpara, si care inca mai cred in mitul ca un covor este si o investitie si un lucru folositor.

Alta tema; covorul ca investitie, zestre etc este apreciat in orient. In Occident se cumpara doar covoarele cele mai scumpe ca investitie, pentru ca aici creste pretul in fiecare an cu cel putin dublul ratei inflatiei, si covoarele vechi de colectie.

Apropos de colectii; in Galeria Buhara sunt si cateva tablouri care vin tot din colectia Hauser, broderie din Usbekistan ( perne, cuverturi Souzani) Arta africana si multe alte piese decorative.

Galeria Buhara - Spatiu expozitional